sobota, 23 listopada 2019

Książki (nie tylko) młodzieżowe idealne na prezent - 'Dwór', 'Przekręt na Van Gogha' oraz 'Chłopiec znikąd'

Cześć :)

Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby dostawać prezentów. Na szczęście większość z nas lubi je też dawać. Z doświadczenia wiem, że z czasem coraz trudniej o pomysły na podarunki. Zwłaszcza, że okazji jest mnóstwo. Lubię, kiedy prezenty są nie tylko ładne i praktyczne, ale i wartościowe. Dlatego też, na zbliżające się Mikołajki i Święta, mam propozycję książek. Chociaż skierowane są głównie do młodszych odbiorców to z pewnością zaspokoją gusta nawet starszych czytelników.

Evelyn Brisou-Pellen, saga 'Dwór', Alisandra i Ognisty Krąg


To kontynuacja powieści, której dwie poprzednie części opisywałam już na blogu.Uważam, że lepiej je przeczytać, aby być na bieżąco w temacie i pojawiającymi się osobami. 
Książka ma ma 374 strony. Napisana jest dużym drukiem.


 Tak jak poprzednio, świat rzeczywisty miesza się z fikcją i światem pozagrobowym. We dworze pojawia się dwoje nowych mieszkańców - Alisandra oraz Desire, których losy stale się przeplatają. Okazuje się, że jedno z nich może być niebezpiecznym, szarym duchem. 
Historia opowiadana jest z dwóch perspektyw - tytułowej bohaterki Alisandry oraz narratora.
Książkę czyta się bardzo lekko i szybko. Chociaż powieść teoretycznie przeznaczona jest dla nastolatków to sama z chęcią ją przeczytałam. Z przyjemnością zagłębiałam się z pojawiające się tajemnice i próbowałam rozwiązać zagadki. 
Cena to 39 zł.

Deron R. Hicks, 'Przekręt na Van Gogha'


Książka ta została nominowana do nagrody Sunshine State Young Readers. Jest to połączenie powieści młodzieżowej z kryminałem. 
Jest zawarta na 344 stronach. Pisana z perspektywy narratora. Jest podzielona na rozdziały, każdy zaczyna się od przedstawienia miejsca akcji oraz dokładnego czasu.
Główna akcja odbywa się na terenie Narodowej Galerii Sztuki w Waszyngtonie. Początkowo poznajemy chłopaka, który nie pamięta kim jest. Jedynym punktem zaczepienia z przeszłością jest szeroka wiedza dotycząca dzieł sztuki. W nietypowych okolicznościach poznaje dziewczynkę Camillę. Chłopca ściga grupa przestępców, która okazuje się być szajką fałszerzy dzieł sztuki. Młodym przychodzi powstrzymać ich przed przekrętem stulecia.


Historia napisana jest lekkim, łatwym językiem. Szybka akcja sprawia, że ciężko oderwać się od lektury. Jej zaletą jest to, że człowiek ma wrażenie jakby całą historię miał przed oczami. Niemalże tak, jakby oglądał film. 
Dodatkową, niespotykaną cechą jest to, iż na niektórych stronach umieszczono kody QR. Mając dostęp do smartfonów lub tabletów możemy obejrzeć słynne obrazy dostępne w Galerii, które pomagają głównemu bohaterowi poznać swoją tożsamość. 
Koszt książki to 42 zł. 

Katherine Marsh, 'Chłopiec znikąd'


Pozycja ta została uznana za najlepszą książkę dla dzieci 2018 roku według "Washington Post" oraz jedną z najlepszych według "New York Times". 
Historia przedstawiona jest na 368 stronach. 
Pierwszy rozdział pokazuje nam syryjskich uchodźców próbujących dostać się do Grecji. Los sprawia, że z rodziny przeżywa jedynie Ahmed, który - w obawia przed deportacją - postanawia się ukryć. Chłopca odnajduje trzynastoletni Max, który ma problemy nie tylko z rówieśnikami w szkole, ale także z własną rodziną. Postanawia pomóc Ahmedowi, jednak sytuacja komplikuje się kiedy zaczyna dochodzić do ataków terrorystycznych, a ulice stają się oblegane przez policję i wojsko. 
To poruszająca powieść o odwadze, poświęceniu i przyjaźni. Potrafi wzruszyć, nastroić refleksją i przemyśleniami. Nawiązuje do historii Europy i trudnej tematyki uchodźstwa. Przy wielu trudnych, czasami ciężkich do zrozumienia zagadnieniach ciągle przewija się się jeden zasadniczy aspekt - że ciągle trzeba mieć nadzieję.


Nie ukrywam, że historia jako przedmiot szkolny nigdy nie była moją mocną stroną. Nudziła mnie, nie wzbudzała żadnych uczuć. Wszystko przez 'klepanki' zawarte w podręcznikach. Inaczej jest w przypadku takich książek. Człowiek przeżywa losy bohaterów, utożsamia się z nimi, patrzy na świat ich oczami.
Cena książki to 44 zł.

Chociaż książki przeznaczone są dla młodzieży to nawet starsi czytelnicy znajdą w nich coś wartościowego. Każda różna, każda ciekawa. Jak napisała mi kiedyś moja wychowawczyni "książki to najlepsi przyjaciele - nie zdradzą, nie zawiodą a nauczą wiele'. Te z pewnością są w stanie wpłynąć na nasze uczucia. 
Lubicie dawać lub dostawać książki? Co ciekawego ostatnio przeczytaliście? :)

Przeczytałaś/eś wpis? Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków - i tak je usunę!

Iwona

⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔
A skoro już mowa o młodszych odbiorcach to serdeczne zapraszam do odwiedzenia sklepu Popreal, w którym znajdziecie wiele dziecięcych ubrań oraz akcesoriów w promocyjnych cenach oraz z opcją darmowej wysyłki.

59 komentarzy:

  1. It's always my pleasure to give books as a gift.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe propozycje, lubię czasem sięgnąć po obyczajówki :) Teraz mam dylemat co czytać: poradnik, kryminał, horror czy może biografię.. Ah, za duży wybór ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli dobrze zrozumiałam, to książka dla dzieci
    Znakomity prezent
    Mądrzy ludzie obdarowują się książkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książki głównie dla młodzieży, napisałam o tym ze trzy razy.

      Usuń
    2. Sorki
      Pominęłam, za szybko czytam....

      Usuń
  4. Ja jednak pozostanę przy młodzieżowej fantastyce, inne książki dla dzieci jakoś mnie do siebie nie ciągną :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe pozycje, może wybiorę coś dla syna (11lat) sama też chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka jest różnorodna, więc może coś Was szczególnie zainteresuje :)

      Usuń
  6. Interesujące propozycje :) Miłego weekendu Iwonko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wybor, szkoda ze moja siostrzenica nie lubi czytac :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, szkoda. Czytanie jest bardzo wartościowe w każdym wieku.

      Usuń
  8. Na ten moment nie mam komu podarować tego typu książek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki są fajnym prezentem, z którego ja zawsze się bardzo cieszę. Szkoda, że tych tytułów nie mam komu podarować :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej z nich, ale ten post to dla mnie świetna sugestia i podpowiedź na zbliżające się święta, jako inspirację na prezent dla mojej młodszej kuzynki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio jedynie różnego rodzaju mroczne historie czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nice book for gift...
    have a great day

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie książki bądź jedna z nich to super pomysł na prezent na zbliżające się Mikołajki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam, może kiedyś do mnie trafią. Kocham książki, czytam od małego, córka też i mój brat taka z nas trójca ;) kochamy dostawać książki i je dawać, już mam dla nich książki pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pięknie, że lubicie czytać. To bardzo wartościowa cecha :)

      Usuń
  15. Nie znam żadnej, ale z chęcią bym jakąś przeczytała.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Great post dear, so nice and interesting, love it! 

    OdpowiedzUsuń
  17. NIe są to moje książkowe klimaty

    OdpowiedzUsuń
  18. Propozycje interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię czasem sięgać po książki młodzieżowe, a to dlatego że pozwalają czasem spojrzeć inaczej na pewne sprawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Myślę że ostatnia propozycja byłaby świetnym wyborem :)

      Usuń
  20. Nie wiem... może przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. książka to najlepszy pomysł na prezent, przynajmniej dla mnie, a tych książek akurat nie znam, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś lubi czytać to na pewno się ucieszy :)

      Usuń
  22. Bardzo fajne propozycje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można z nich wynieść coś wartościowego :)

      Usuń
  23. Ja w tym roku dostałam dwie powieści i słonik języka polskiego :) z każdej jetem zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.