poniedziałek, 29 grudnia 2014

Domowa piekarnia: bułeczki pełnoziarniste.

Cześć :)

Był już przepis na grahama, a dzisiaj chciałabym Wam przedstawić upieczone dzisiaj bułeczki pełnoziarniste. Nie ma przecież nic lepszego jak unoszący się zapach świeżego pieczywa :) Nie bazowałam na konkretnym przepisie. Wymieszałam po prostu posiadane mąki w różnych proporcjach :)

Zdaję sobie sprawę z faktu, iż takie zdrowsze bułeczki mogą nie wszystkim przypaść do gustu ze względu na charakterystyczny smak mąk pełnoziarnistych. Nie wyglądają również tak pięknie jak te kupne, ale przynajmniej nie są sztucznie napompowane :)

Składniki (na 4 sztuki):
100 g mąki pełnoziarnistej pszennej
50 g mąki pełnoziarnistej żytniej
50 g mąki pszennej
10 g świeżych drożdży
pół łyżeczki soli
100 ml wody
50 ml mleka
szczypta cukru
ulubione ziarna (u mnie Słoneczne Pola)


Przepis:
Do rozkruszonych drożdży dodajemy szczyptę cukru, łyżkę mąki pszennej oraz ciepłe mleko i wodę. Całość mieszamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na ok. 10 minut w ciepłe miejsce.
Do miski wsypujemy mąki i sól. Dodajemy przygotowany zaczyn i wyrabiamy ciasto na zwartą masę. Uformowaną kulę przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na 1,5 godziny.
Wyrośnięte ciasto ponownie chwilkę wyrabiamy, formujemy 4 bułeczki i dajemy im poleżakować jeszcze 30 minut.
Po owym czasie wierzch każdej bułeczki smarujemy wodą, posypujemy ulubionymi ziarnami i pieczemy przez ok. 20 minut w temperaturze 180 stopni (z termoobiegiem).
Gotowe bułeczki studzimy na metalowej kratce* a następnie zajadamy :)
SMACZNEGO!

* ja oczywiście pominęłam ten etap i zajadałam jeszcze cieplutkie :D


Dajcie znać czy lubicie domowe pieczywo i z jakich przepisów najchętniej korzystacie :)

Iwona

3 komentarze:

  1. Czy ja lubię domowe pieczywo ? hehe chyba nie muszę na to pytanie odpowiadać :D aaa co tam ja Kocham domowe pieczywo :D
    Bułeczki wyszły Tobie idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo na takie bułeczki a szczególnie jeszcze ciepłe zawsze jest ochota :)
    Pełnoziarniste wypieki mają cudowny orzechowy smak :D
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.