niedziela, 7 lutego 2021

Zoxin-med - leczniczy szampon przeciwłupieżowy

 Hej :)

Od dawna uważam szampon za produkt, który ma przede wszystkim oczyszczać włosy i skórę głowy. Jak to robi i nie szkodzi to już jest ok. Często jednak borykamy się z różnymi dolegliwościami skóry - świądem, łupieżem, podrażnieniem. Wówczas przydają się produkty, które nie tylko oczyszczą, ale także zrelaksują i ukoją. Jak z tego zadania wywiązuje się specjalistyczny szampon Zoxin-med? 

Szampon zamknięty jest w plastikowej, plastycznej tubce. Ma minimalistyczną szatę graficzną zawierającą najważniejsze informacje.
Przyznam, że ciężko oceniać mi składy takich specjalistycznych preparatów, dlatego zostawię Was tylko z grafiką.
Konsystencja szamponu jest żelowa, ale dość rzadka. Szybko spływa z dłoni. Ma bursztynowe zabarwienie. Bardzo delikatnie się pieni.


Zapach szamponu jest wyrazisty, ale przyjemny. Nie ma w nim jakieś konkretnej nuty.
Teraz kilka słów na temat przeznaczenia i stosowania. Szampon sprawdza się w przypadku łupieżu skóry głowy i łojotokowym zapaleniu skóry, a także w przypadku łupieżu pstrego. Można go stosować zarówno leczniczo jak i profilaktycznie. Kosmetyk nakładamy na zwilżone włosy (można je wcześniej umyć innym szamponem), masujemy i pozostawiamy na 5 minut, aby miał szansę zadziałać.


Przyjrzyjmy się działaniu.
Zacznę od tego, że szampon leczniczy Zoxin-med poleciła mi lekarka, kiedy zgłosiłam się do niej z mocnym świądem skóry głowy. Sporadycznie dotykał mnie także łupież. Już po pierwszym zastosowaniu stan mojej skóry głowy wyraźnie się uspokoił. Głowa mniej swędziała, była ukojona. Po dwóch tygodniach nie było śladu po dolegliwości. Na wszelki wypadek używałam go jeszcze tydzień, aby wzmocnić ten efekt. 
Po tym czasie zapomniałam o świądzie. Przez to też nie powiem Wam dokładnie jak długo miałam spokój, ale z pół roku jak nic, kiedy to pojawił się znowu lekki świąd. Zastosowałam szampon raz i znowu ulga. Od tego czasu nie mam w ogóle łupieżu. Teraz jest to dla mnie taki produkt awaryjny, po który sięgam tylko wtedy, kiedy zaczynam odczuwać choćby delikatne podrażnienie. Od razu koi.
Oczywiście pamiętajmy, że nie wszystkie problemy ze skórą głowy mają podłoże chorobowe. Czasami uczula nas konkretny składnik jakiegoś kosmetyku i wystarczy z niego zrezygnować, aby wszystko wróciło do normy.
Drobnym minusem mogłaby być wydajność szamponu - przez to, że ledwo co się pieni. Zwłaszcza, jeśli chcielibyśmy stosować go także w celach typowo oczyszczających. Ale dobrym wyjściem jest wcześniejsze umycie włosów innym kosmetykiem, a Zoxin-med nałożyć głównie na skórę. 

Szampon leczniczy Zoxin-med kosztuje ok. 25 zł za pojemność 100 ml.


Nie będę ściemniać, że szampon Zoxin-med całkowicie pozbawił mnie dolegliwości związanej ze świądem skóry głowy. Na pewno jednak dyskomfort ten pojawia się teraz sporadycznie i ustępuje od razu po aplikacji. Jeśli borykacie się z podobnym problemem to warto mieć opakowanie takiego leczniczego szamponu zawsze pod ręką - chociażby w celach profilaktycznych.
Zdarza się, że Was skalp jest wrażliwy czy nie borykacie się z przykrymi dolegliwościami? Jakie są Wasze skuteczne metody na problemy ze skórą głowy? :)

Przeczytałaś/eś wpis? Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków - i tak je usunę!

Iwona

88 komentarzy:

  1. Ja na szczęście nie mam takiego problemu. Ale to dobrze, że popularność produktu idzie w parze z jakością. Będę wiedzieć na przyszłość, że warto go wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto o nim wiedzieć, bo nigdy nie wiadomo kiedy się przyda :)

      Usuń
  2. U mnie również problem łupieżu się nie pojawia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stosowałam go, ale u mnie się nie sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
  4. Great product for these probles

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na szczęście nie mam takich problemów z głową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam jego reklamę, ale na szczęście nie mam takiego problemu:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio troszkę zaniedbałam moją skórę głowy, ponieważ z braku czasu myję głowę i włosy raz w tygodniu. Pojawił się lekki dyskomfort i zaczerwienienia. Miałam kiedyś szampon leczniczy na łupież i świąd i nie sprawdził się u mnie za dobrze. Dlatego też z dystansem podchodzę do tego typu produktów. Póki co spróbuję innymi metodami doprowadzić skórę głowy do ładu. Jeżeli nie zadziała, niewykluczone, że sięgnę po ten szampon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się dojść do ładu :)

      Usuń
  8. Warto znać :D Aktualnie nie borykam się z takimi problemami, ale kto wie co będzie :D Nie miałąm przyejemności go próbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak nie będzie Ci potrzebny :)

      Usuń
  9. Słyszalam o nim, ze jest dobry ale jeszcze nie stosowałam nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy produkt, myślę że kiedyś wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. I have been lucky and don't get dandruff!

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o nim dość dużo dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak pracowałem w aptece wiele osób go kupowało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest popularny jeśli chodzi o problemy ze skórą głowy :)

      Usuń
  14. U mnie często pojawia się suchy łupież. Kiedyś już zastanawiałam się nad tym szamponem, ale w końcu go nie kupiłam. Jednak chyba go przetestuję ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinien zaszkodzić a może akurat coś zdziała :)

      Usuń
  15. Przydatny szampon i warto go mieć "just in case" :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój tata go używał swego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam czasem wrażliwą skórę głowy, ale nie mam na szczęście łupieżu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym już na szczęście też się nie borykam :)

      Usuń
  18. Nie znam tego szamponu i pewnie nie poznam, bo na szczęście nie mam łupieżu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Very amazing review
    Thanks for your post
    Kisses ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Jeśli masz problemy ze skórą głowy to polecam :)

      Usuń
  21. Seems really awesome! Thanks for sharing ,Iwona.

    OdpowiedzUsuń
  22. O tej firmie słyszałam chyba tylko w TV :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Staram się stosować płukanki ziołowe, gdy mam nietypowe objawy. Tego szamponu raczej na chwilę obecną nie będę testować, nie tylko dlatego że nie mam łupieżu. Również dlatego że szampony przeciwupierzone wypłukują farbę z włosów farbowanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja akurat włosów nie farbuję, wie nie muszę się tego obawiać :)

      Usuń
  24. ja na łupież uznaję li Vichy szampony:) innych nie tykam bo mam wrażliwy skalp i nie ryzykuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi nie zawsze pasują składy kosmetyków Vichy. Ale cieszę się, że Tobie służą :)

      Usuń
  25. Ciekawy post. Mi na swędzenie skóry głowy pomogły wcierki z brzozy :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Warto znam taki produkt, chociaż ja akurat nie mam problemu z łupieżem :)

    OdpowiedzUsuń
  27. jestem ciekawa jak szampon działa po odstawieniu go ? Ja właśnie szukam dobrego który będzie działał dłużej

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam wrażliwy skalp, ciekawe czy ten szampon sprawdził by się przy łuszczycy skóry głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż takich problemów nie mam, ale na moje swędzenie pomogło :)

      Usuń
  29. U mnie nie zdał egzaminu... musiałam szukać czegoś lepszego... fakt faktem trochę ukoił, ale to było zdecydowanie za mało. No, ale ja mam większe problemy z łupieżem i swędzeniem skalpu. To też ma duże znaczenie w stosowaniu tego typu produktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno. Im większy problem tym potrzeba czegoś mocniejszego. Ale przy takich sytuacjach warto jednak udać się do lekarza :)

      Usuń
  30. Po raz pierwszy widzę opakowanie szamponu w formie tubki. Zwykle szampon przeciwłupieżowy ma silną formułę, dzięki której rambuy wysycha. Miejmy nadzieję, że ta formuła produktu nie jest prawdą.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja uzywam zawsze jakiegokolwiek szamponu ale nie mam ani problematycznej skóry głowy ani nic, za to bardziej przykładam uwagę do włosów i używam różnych maseczek ponieważ moje włosy są farbowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pielęgnacja takich włosów jest bardzo istotna :)

      Usuń
  32. Z łupieżem nigdy nie miałam problemu, natomiast czasami swędzi mnie ta skóra głowy (mówię że "włosy mnie swędzą"😂)
    Zazwyczaj używam szamponów do włosów farbowanych ,ale ten chyba też zakupie-warto go stosować profilaktycznie 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Figlarne to Twoje włosy :D myślę, że warto mieć taki szampon w domu. Nigdy nie wiadomo kiedy się przyda, a lepiej zacząć szybko leczyć :)

      Usuń
  33. Niestety minusem tych leczniczych szamponów jest to, że praktycznie w ogóle się nie pienią. Miałam totalnie inny, pomógł, ale ten minus jest dla mnie ogromny. Osobiście raz na pół roku sama sobie robie płukankę octową i działa. Nie mam łupieżu w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nie lubię gdy szampon się nie pieni, więc lepiej wcześniej użyć innego. Ale oczywiście sprawdzonego i łagodnego, który nie będzie potęgował problemów :)

      Usuń
  34. Nie mam takich problemów co prawda, ale szampon wydaje się ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pierwszy raz o nim słyszę . Ja jak mam problem z łupieżem sięgam po Nizoral. Jednak nie zamienię go na nic bo to mój pewnik. Mimo to fajne poznać coś innego .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jest sprawdzony to nie ma sensu eksperymentować :)

      Usuń
  36. Osobiście nie mam problemu z łupieżem, ale bardzo chętnie polecę osobie, która by potrzebowała.

    OdpowiedzUsuń
  37. U mnie niestety problem luoiezu dość często się pojawia. Uwielbiam Zoxin i właśnie wtedy go kupuje i problem znika :)

    OdpowiedzUsuń
  38. A very interesting product, I like this tipology of hair care products, I use them very often but can't still find the one perfect for me. Thank you for sharing your honest review.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja niestety mam nawracający problem z łupieżem, dlatego profilaktycznie zawsze mam jakiś szampon. Muszę wypróbować ten.

    OdpowiedzUsuń
  40. Już od lat nie potrzebuję takich szamponów, choć kiedyś nie przesadzę pisząc, że z 1,5 dekady tylko takich używałam :P Jednak zmiana szamponów na łagodniejsze, wykluczenie konkretnego składnika, a ostatnio po prostu jedna z emulsji Hairy Tale i nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami problem tkwi właśnie w jakimś konkretnym składniku, który wystarczy wyeliminować aby problem zniknął :) Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość i dojść do tego, czego nasza skóra nie lubi :)

      Usuń
  41. Mój partner akurat ma problemy z łupieżem. Zmienił szampon, żeby sprawdzić czy to nie jego wina, ale jak to nie zadziała, to na pewno skorzystamy z twojego polecenia :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.