środa, 19 lutego 2014

Wegetariański "bigos" bez kapusty.

 Witajcie :)

Kilka dni temu na jednym z wątków na Wizażu Ervisha (serdecznie zapraszam na jej fantastycznego bloga) podała link do przepisu na "bigos" bez kapusty. Wersja bardzo mi się spodobała i postanowiłam zrobić na dzisiejszy obiad. Danie smakuje wyśmienicie, a jest tak proste w przygotowaniu, że aż powinno mu być z tego powodu głupio :D

Składniki (myślę, że na ok. 3-4 porcje):
400 g pieczarek
400 g marchewki
300 g ogórków kiszonych
400 g cebuli
przecier pomidorowy
olej

Przygotowanie:
Cebulę i pieczarki drobno pokroić, marchew zetrzeć na tarce o dużych oczkach, a ogórki pokroić w plastry. 
Na rozgrzany olej wrzucić cebulę, a po chwili pieczarki. Po ok. 2-3 minutach dodać marchew, a po kolejnych 2-3 ogórki. Dusić do miękkości. 
Na koniec doprawić przecierem i (ewentualnie) ulubionymi przyprawami.
Smacznego! :)

Szacowana wartość energetyczna:
Tę wersję "bigosu" można jeść zarówno z dodatkiem chleba, ziemniaków czy kaszy, jak i bez niczego. 
Swoją porcję wymieszałam z ugotowaną kaszą gryczaną. Całość doprawiłam majerankiem. 


Iwona

2 komentarze:

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.