poniedziałek, 17 maja 2021

Dottore - krem nawilżający z 5% kwasem migdałowym

 Hej :)

Wielokrotnie wspominałam, że wiosna to moja ulubiona pora roku. Temperatury stają się wyższe, przyroda budzi się do życia, człowiek nabiera więcej energii i optymizmu. Dla skóry zaś to czas wzmożonej regeneracji po intensywnej, często wymagającej zimie. Idealnymi produktami w walce o lepszą kondycję skóry są wszelkiego rodzaju kosmetyki z kwasami. U mnie w ostatnich tygodniach prym wiedzie nawilżający krem z 5% kwasem migdałowym marki Dottore. Jak się spisuje?


Krem zamknięty jest w podłużnej butelce z solidnego plastiku. Aby wydobyć zawartość należy przekręcić wieczko. Wówczas ukazuje nam się dozownik w formie pompki. 
Ponieważ na opakowaniu nie było składu, dlatego też wklejam go zaczerpniętego z internetu: 
aqua, propylene glycol, coco caprylate, mandelic acid, methyl glucose sesquistearate, decyl cocoate, glyceryl stearate, simmondsia chinensis (jojoba) oil, glycerin, cetearyl alcohol, ectoin, polyacrylate-13, lanolin, boswellia serrata gum, xylitol, dimethicone, dipropylene glycol, polyisobutene, xylitylglucoside, xanthan gum, polysorbate 20, caprylyl glycol,  anhydroxylitol, benzyl alcohol, sodium hydroxide, dehydroacetic acid, parfum, geraniol, hexyl cinnamal, limonene, linalol.
Zapach jest przyjemny, z wyczuwalną nutą charakterystyczną dla kosmetyków z kwasami.
Krem ma lekką, jedwabistą konsystencję. Bardzo łatwo rozprowadza się na skórze i szybko wchłania.
Nawilżający krem z kwasem migdałowym marki Dottore przeznaczony jest do stosowania na dzień.


Jakie daje efekty?
Chociaż krem jest lekki to pozostawia na mojej mieszanej cerze świecącą się warstwę. O ile będąc w domu mi to nie przeszkadza, tak jednak wychodząc muszę użyć czegoś matującego. Co jednak zaskakujące to fakt, że krem sam w sobie, przy regularnym stosowaniu zmniejsza świecenie się skóry. Tak naprawdę przed aplikacją buzia świeci się mniej niż po. Taki paradoks.
I tak naprawdę na tym moje uwagi by się kończyły. Krem solidnie nawilża zarówno moje suche, jak i tłuste partie twarzy. Pozostawia buzię delikatną w dotyku i wygładzoną. 
Od początku stosowania nie pojawiły się na mojej twarzy żadne ropne, bolesne zmiany. Jeśli zdarza się drobna krostka to w ogóle się tym nie przejmuję. W końcu gorsze problemy ludzie mają.
To co muszę tez odnotować to fakt, że moje rozszerzone pory delikatnie się zwęziły. Widze to po tym, że podkłady które wcześniej nie wyglądały zbyt dobrze na mojej skórze, teraz nie wchodzą tak w jej strukturę.


Ważne! Chociaż kwas migdałowy jest dość bezpieczny a zawartość 5% stosunkowo niska, to warto pamiętać o ochronie przeciwsłonecznej. Produkty z wyższym spf to konieczność nie tylko latem.
Aaa, jest jeszcze jeden minus, który może niektórych zniechęcić. Nawilżający krem z kwasem migdałowym marki Dottore kosztuje ok. 200 zł za pojemność 50 ml. Dostępny jest także wariant 15 ml w cenie ok. 90 zł. Obie wersje można zamówić w sklepie 4Skin.

Moja skóra bardzo lubi działanie kwasów i ten krem tylko to potwierdza. Zawartość kwasu migdałowego jest na tyle niska, że nie powinna wywołać reakcji niepożądanych. A przy tym jest skuteczna, co jest dla nas najważniejsze.
Lubicie kosmetyki z kwasami. Możecie coś polecić? :)

Przeczytałaś/eś wpis? Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków - i tak je usunę!

Iwona

50 komentarzy:

  1. Great product!!Thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy ten krem, tylko trochę drogi:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety cena nie należy do najniższych :(

      Usuń
  3. bardzo ciekawy krem, i nawilża, i ma kwasy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Seems quite nice...thanks for the reviewk Iwona.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię kwas migdałowy ale tego kosmetyku nie miałam : )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może będziesz miała okazję go wypróbować :)

      Usuń
  6. Very interesting cream. I'd like to try it.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  7. Krem zachęca do testowania, ale cena studzi ochotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie jest tani. Dobrze jednak, że skuteczny :)

      Usuń
  8. Wolałabym go stosować na noc, mimo wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętaj zawsze chemiku młody nie wlewaj nigdy kwasu do wody, ale nie do kosmetyków. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kosmetykach kwasy są bardzo wartościowe :)

      Usuń
  10. a więc wydaje się być naprawdę super! ja na razie z kwasami poczekam, ale jak tlyko urodzę i będę mieć pewne zielone światło to why not! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam ten krem i trzeba przyznać, że jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam, że istnieje kwas migdałowy :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, a już kilka razy o nim tutaj pisałam :)

      Usuń
  13. Mialam kiedys krem Yasumi z kwasem migdalowym.Twoja rekomendacja jestem zainteresowana :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tej marki kosmetyków jeszcze nie miałam okazji poznać. Miłego popołudnia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie używałam jeszcze żadnego kosmetyku z kwasami ,więc niestety nie pomogę, jeśli chodzi o jakąś "polecajke "
    O marce też wcześniej nie słyszałam
    Krem ma ładne opakowanie, ale średnio do mnie przemawia -wole kremy z kolagenem ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej znasz swoją skórę. Aczkolwiek jeśli nie stosowałaś kwasów to ciężko ocenić, czy nie byłyby jeszcze lepsze :)

      Usuń
  16. Również bardzo lubię wiosnę ;) a kwas migdałowy to dla mnie totalna nowość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam przedstawić ten krem :)

      Usuń
  17. widzę że opłaca sie kupić większe opakowanie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cena troszkę odraża, bo 90 zł jak na 15 ml to całkiem sporo. No ale może jakby była promocja to bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  19. Looks great and useful! Thanks for the product review.

    OdpowiedzUsuń
  20. Sound like a good moisturizer cream product.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie używam na razie kosmetyków z kwasami. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Choc kojarzę markę z blogów i próbek to niestety nie miałam okazji testować tego kremu ;) wydaje się ciekawy chociaż cena nie zachęca

    OdpowiedzUsuń
  23. rzeknę Ci że nigdy nie stosowałam produktów z kwasami:) no chyba że z hialuronowym:D

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno już nie miałam kosmetyku z kwasem migdałowym, a ten krem zapowiada się naprawdę ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Widzę, że naprawdę fajnie działa. Też lubię produkty z kwasami :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zaciekawiłaś mnie tym produktem, chociaż cena dosyć wysoka.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Love the positive review of this cream. Sounds so lovely!

    OdpowiedzUsuń
  28. Dość kosztowny ten krem, ale może warty wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.