wtorek, 1 września 2020

O kampaniach reklamowych, komentarzach, blogowaniu

Hej :)

"Reklama dźwignią handlu" - stwierdzenie znane od dawna, ale w dzisiejszych czasach nabiera jeszcze większego znaczenia. W gąszczu łatwego dostępu do przeróżnych usług i stale pojawiających się nowych firm, trzeba umieć się wybić i zostać zauważonym. Niegdyś reklama kojarzyła się z prasą, telewizją czy bilbordami. Dzisiaj znacznie większe znaczenie mają wszelkie akcje podejmowane w internecie.


Każdy bloger lub osoba prężnie działająca w innych mediach społecznościowych na pewno nieraz miała styczność z szeroko pojętymi współpracami - czy to w formie barteru, czy klasycznej płatności. Wiąże się to z obopólną korzyścią. Nie oszukujmy się, w wielu przypadkach współpraca dotyczy produktów, na które w normalnych warunkach nie moglibyśmy sobie pozwolić. I nie ma w tym niczego złego. Przygotowanie zdjęć, ich obróbka, napisanie recenzji - to wszystko zajmuje prywatny czas i energię. Firma za to, dzięki umieszczeniu w tekście chociażby linka sponsorowanego, ma szansę zostać zauważoną w miejscach, które tak chętnie odwiedzamy. Zwłaszcza, że ranga 'influencera' została znacznie podwyższona i wiele osób liczy się z daną opinią i rekomendacją.


Linki sponsorowane to tylko jeden z nielicznych aspektów dotyczących efektywnej reklamy. Ponieważ temat jest obszerny i specjalistyczny, warto oddać się w ręce fachowców. Zwłaszcza, jeśli zależy nam na szybkich, w pełni mierzalnych wynikach i szerokim zasięgu. Kampanie Reklamowe w Afterweb, dzięki ogromnemu doświadczeniu kadry, gwarantują dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców poprzez dobór odpowiednich form do danego klienta, niezależnie od branży.

Czasami pytacie mnie, dlaczego nie zgadzam się na umieszczanie linków w komentarzach. Odpowiedź macie poniekąd powyżej. Blogi, profile społecznościowe stały się ważną częścią mediów - na równi z prasą, telewizją. Zaś komentarze takie w 99% skupiają się jedynie na promowaniu swojego profilu, bez zauważania treści, której poświęciłam sporą część czasu. Dlatego też szanujmy wzajemnie siebie i swoją pracę, nawet jeśli mamy odmienne zdanie na ten temat. Szanuję osoby nie mające nic przeciwko takim praktykom, więc będę wdzięczna za to samo.

Iwona

50 komentarzy:

  1. O Aferweb nie słyszałam ani nie korzystałam :) Ale to fakt co napisałaś również nie lubię komentarzy, które na siłę promują swoje social media czy bloga :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety z reguły nie mają żadnej wartościowej treści :(

      Usuń
  2. Ja tez bardzo nie lubię komentarzy, które są pisane jedynie żeby wypróbować swoją stronę. O Afterweb jeszcze nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o Afterweb, co do zamieszania linków w komentarzach w 100% się z Tobą zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nie lubię, gdy ktoś zostawia link w komentarzu, mam wrażenie, że taka osoba nie czyta danego posta, tylko chce w jak największej ilości miejsc umieścić adres do swojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Identyczny komentarz dodaje na różnych blogach, o całkiem odmiennej tematyce.

      Usuń
  5. Juz gdzieś chyba czytałam o Afterweb ☺
    Jak najbardziej Cię rozumiem - nie mam nic przeciwko zostawianiu linków ,ale tylko wtedy gdy autor/autorka komentarza ,napisze go zahaczając choć trochę o temat posta ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o linki to zgadzam się z Tobą w 100%. O Afterweb nie słyszałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mogłam ją nieco przybliżyć :)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy wpis, o Afterwerb nie slyszalam wczesniej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba większość ludzi nie lubi takiego promowania swojego bloga na siłę w komentarzach. Moim zdaniem mija się to z celem i wygląda źle. Nie słyszałam nigdy o Afterwerb ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesting read. I too have not heard of Afterweb.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wpis, mocno działam w sferze Social Media (prywatnie i zawodowo), a o AfterWeb jeszcze nie słyszałam :) Sprawdzę to z ciekawości!

    OdpowiedzUsuń
  11. Rozumiem Cię, ja kiedyś wklejalam link do mojego bloga, ale teraz już nie
    AfterWeb chyba kojarzę skądś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś każdy wklejał, ale blogi miały zupełnie inną rangę.

      Usuń
  12. Tak to prawda że zrobienie wpisu to czas. Ładne zdjęcia to sesja fotograficzna produktu a potem wybór i obróbka najlepszych by przedstawić jak najdokładniej produkt w sposób miły dla oka. Firmy które "promują" się zamieszczając linki w komentarzach nie zawsze odnoszące się do wpisu w moich oczach same sobie wystawiają negatywną opinię. Bo jak lubić kogoś kto pokazuje ewidentny brak szacunku dla pracy i osiągnięć blogera. Żenujące gdy "promują" się pod starszymi wpisami.... To naprawdę budzi czujność zamiast zaufania. Marka mająca odwagę uczciwie płacić za usługę jest zdecydowanie lepiej widziana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to zauważyłam. Wiele linków zamieszczają blogerzy, ale zdarza się że i znane firmy tak działają. To już przesada.

      Usuń
  13. Szkoda, że niektórzy nie szanują tej prośby.

    OdpowiedzUsuń
  14. Po co umieszczać link w komentarzu, jeśli oczywiście jest to link do bloga? Przecież wiadomo, że prędzej czy później zajrzysz do osoby komentującej i serio trafisz na jej bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj wystarczy kliknąć w profil, ale chyba nie każdy to ogarnia. A jak widzę linki czy to u siebie czy u kogoś to tam automatycznie nie wchodzę.

      Usuń
  15. Też myślę, że w obecnych czasach blogi i influencerzy mają duże znacznie dla kształtowania internetowej rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam Disqus i ten system automatycznie wrzuca komentarze z linkami do spamu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. sorry, i never heard about AfterWeb... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. z tymi linkami w komentarzach to zupełna plaga, często zostawiane są pod starymi wpisami, firmy szukają darmowej reklamy niestety:( A Afterweb bardzo dobrze znam i współpracuję z nimi od kilku lat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej jak są to znane firmy. Robią z nas trochę idiotów, z którymi można wszystko zrobić.

      Usuń
  19. Kompletnie nie znam się na tych całych kampaniach reklamowych, prowadzę bloga po domowemu i tyle, nie zagłębiałam się nigdy w temat agencji typu AfterWeb, fajnie skorzystać z takiego wsparcia, ale podejrzewam, że pewnie mnie nawet nie stać ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kampanie są bardziej dla firm niż blogów :)

      Usuń
  20. Mi nie przeszkadzają linki w komentarzach a sama z chęcią odkrywam nowe blihi. Z kolei co do współprac nigdy nie miałam żadnej i nie chcę mieć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znma afterweb :( a o linkach w komentarzach ja nie mam nic przeciwko, chyba ze nie pisza na temat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z reguły nie wiedzą na jaki temat się wypowiadają.

      Usuń
  22. Ja na razie miałam jedną współpracę. Mam sporo ofert, ale mnie nie interesują (sklepy z ubraniami typu shein, peruki i inne rzeczy, które nie mają związku z blogiem). :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.