czwartek, 7 lutego 2013

Recenzje produktów Kamis.

Witajcie :)

Dzisiaj przychodzę do Was z postem dotyczącym ostatnich przypraw marki Kamis, które otrzymałam do testowania dzięki portalowi Uroda i Zdrowie .

Przypominam, że do testowania otrzymałam zestaw pięciu przypraw. Dwie z nich już omówiłam. Tym razem postanowiłam z jednym poście omówić pozostałe produkty.

Przyprawa do bigosu i potraw z kapusty


Od producenta:
Spośród wszystkich potraw uznawanych za typowo polskie, bigos zajmuje miejsce honorowe. Nasza przyprawa jest doskonale skomponowaną mieszanką przypraw i ziół. Dzięki niej tradycyjny smak bigosu nabierze niepowtarzalnego wyrazu. 

Skład:
Sól, gorczyca, cukier, papryka słodka, kolendra, kminek, czosnek, koper włoski, ziele angielskie, owoc jałowca, chili, rozmaryn, koncentrat grzybów leśnych, kurkuma, grzyby (borowiki). 

Moja opinia:
Po otwarciu opakowania naszym oczom ukazuje się jasnobrązowy proszek. Jednak tym co ważniejsze jest zapach. Jest wyrazisty, można w nim wyczuć nutkę pikanterii, lecz przy tym wszystkim jest stonowany. Produkt jest dość ostry w smaku, aczkolwiek można wyczuć również nuty słone i słodkie. Skład zawiera wiele różnych przypraw, dlatego też polecam osobom, które cenią sobie wygodę. Nie trzeba korzystać z wielu opakowań, aby uzyskać dobrze doprawione danie. Plusem przyprawy jest również brak glutaminianu sodu. 

Anyż gwiazdki

Od producenta:
Anyż to wiecznie zielone drzewo, którego kwiaty dojrzewają tworząc suche owoce przypominające gwiazdę. Przyprawą są zarówno owoce (gwiazdki), jak i nasiona w nich zawarte. 
Przyprawę stosuje się do ciast, deserów, potraw słodko-kwaśnych, mięsnych oraz warzywnych. Anyżu można używać w całości, w formie rozdrobnionej lub zmielonej. 

Moja opinia:
Otrzymując anyż nie miałam pojęcia czego się spodziewać. Po otwarciu opakowania i "uderzeniu" intensywnego zapachu od razu przypomniały mi się lekarstwa, które kiedyś zażywałam. Stosowanie tych gwiazdek dało mi szansę małego powrotu do dzieciństwa :) Kawa, którą przygotowałam nabrała intensywnego i wyrazistego smaku i aromatu. Produkt ten jest dla mnie dużym odkryciem, do którego będę często wracać. 

Cynamon kora

Od producenta:
Cynamon otrzymywany jest z kory młodych gałązek cynamonowca. Zarówno liście, owoce, jak i sama kora wydają mocny, charakterystyczny zapach, jednak tylko suszona kora ma zastosowanie kulinarne. 
Cynamon jest powszechnie używany do dań słodkich, przetworów i deserów. Nadaje również niepowtarzalny smak potrawom z jagnięciny, cielęciny, drobiu i wołowiny.
Cynamon można stosować w całości, rozdrobniony (utłuczony w moździerzu) lub zmielony.

Moja opinia:
Cynamon jest przyprawą, którą uwielbiam i namiętnie używam. Wcześniej nie miałam jednak styczności z korą cynamonu, dlatego też ucieszyło mnie otrzymanie tego produktu. Muszę jednak przyznać, że lekko mnie rozczarował. Korę użyłam do przygotowania kawy (wraz z anyżem) gotując ją w wodzie i mleku. Wprawdzie aromat był wyczuwalny i bardzo przyjemny to jednak w smaku zupełnie niewyczuwalny.

Jeszcze raz ogromnie dziękuję za umożliwienie mi przetestowania wszystkich przypraw. Cieszę się, że dane mi było wypróbować nowe smaki oraz odkryć gwiazdki anyżu, które na pewno długo pozostaną w mojej kuchni :)

Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.