piątek, 14 czerwca 2013

Spontanicznie i kreatywnie, czyli coś z niczego :)

Hej :)

Też tak macie, że otwieracie lodówkę a tam głównie światło? U mnie tak było dzisiaj... W lodówce reszta jogurtu naturalnego i trochę warzyw, a obiad trzeba było przecież zjeść. Znalazłam jednak trochę mrożonego szpinaku i postanowiłam go wykorzystać. W ten sposób powstał mój spontaniczny przepis na owsiano-otrębowe placki szpinakowe :) Muszę przyznać, że okazały się na tyle pyszne, że na pewno nie raz do nich powrócę :) Z podanych składników wyszło mi 5 placków, które dzięki płatkom i otrębom naprawdę są sycące :) Część zjadłam z resztą jogurtu wymieszanym ze świeżym koperkiem i majerankiem, a część z ketchupem. Oczywiście dodatki można dobrać wedle swoich upodobań :)


Składniki na 1 porcję:
3 łyżki płatków owsianych
2 łyżki otrębów pszennych
ok. 200 g mrożonego szpinaku
1-2 łyżki jogurtu naturalnego
proszek do pieczenia / soda
ulubione przyprawy i dodatki

Przygotowanie:
Szpinak rozmrażamy na patelni. W międzyczasie mielimy płatki oraz otręby na mąkę. 
Wystudzony (i odsączony z ewentualnego nadmiaru wody) szpinak przekładamy do powstałej mąki, dosypujemy proszek do pieczenia/sodę oraz jogurt naturalny. Mieszamy.
Placuszki nakładamy na mocno rozgrzaną patelnię (robiłam bez tłuszczu), zmniejszamy ogień i przykrywamy.
Pieczemy z obu stron do zarumienienia. Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego! :)


Szacowana wartość placków bez dodatków:

Iwona

1 komentarz:

  1. Świetne te placuszki, ale akurat dziś zjadłam ostatnią paczkę mrożonego szpinaku, zrobię na dniach :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.