niedziela, 13 lipca 2014

Sałatka ryżowa z warzywami.

 Hej :)

W ciepłe dni nie zawsze ma się ochotę na ciepłe posiłki. W związku z tym dzielę się dziś z Wami propozycją na pyszną sałatkę ryżową, która najlepiej smakuje na zimno. Może ona posłużyć - tak jak u mnie - za danie obiadowe, bądź być alternatywą dla lekkiej przekąski lub kolacji :)

Pomysł na sałatkę otrzymałam od przyjaciółki, która znalazła przepis w jakieś gazecie i, widząc składniki, od razu pomyślała o mnie. Niemniej jednak nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie pozmieniała :) W trakcie przygotowania zmieniłam tak dużo, że wyszła praktycznie moja nowa wersja :D

Składniki na 2 porcje obiadowe:
100 g ryżu (u mnie jaśminowy)
mała cukinia
szklanka zielonego groszku
2 garści fasolki szparagowej
2 łyżki pestek dyni Sante

Składniki na dressing:
łyżka oleju rzepakowego/oliwy z oliwek
koperek
sok z cytryny


Przygotowanie:
Ryż gotujemy na sypko zgodnie z instrukcją na opakowaniu, a następnie studzimy. 
Fasolkę i groszek gotujemy w lekko osolonej wodzie i studzimy zalewając bardzo zimną wodą.
Cukinię myjemy, kroimy w plasterki, a następnie w paski.
Olej/oliwę mieszamy z koperkiem i sokiem z cytryny. 
Łączymy dressing z warzywami oraz ugotowanym ryżem.
Sałatkę odstawiamy na min. godzinę, aby się "przegryzła". 
Przekładamy na talerz i posypujemy pestkami dyni. 

Smacznego! 

Szacowana wartość energetyczna:

Iwona

8 komentarzy:

  1. Jak dla mnie za malo kolorowa ale i tak smaczna ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie potraktowałabym tego jako obiad, ale na 2. śniadanie jak ta lala ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie ją przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajna:)... chyba jednak wolałabym bez ryżu, czy to jednak kluczowy składnik?

    pozdrawiam ciepło
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka teoretycznie jest ryżowa, ale myślę, że spokojnie można zamienić go na jakąś kaszę czy nawet makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne zestawienie składników!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście sporo pozmieniałaś :D No to masz nową sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. lekko, smacznie i zdrowo :)
    tak akurat na lato :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.