niedziela, 10 listopada 2019

Naturalna pielęgnacja - na co musisz zwrócić uwagę

Naturalna pielęgnacja - na co musisz zwrócić uwagę
Cześć :)

Stres, zła dieta, zanieczyszczenie środowiska czy ogólnie pojęta otaczająca nas chemia - to tylko nieliczne z czynników mogących przyczyniać się do złego stanu cery. Na szczęście stajemy się coraz bardziej świadomymi odbiorcami. Dotyczy to nie tylko stanu naszego zdrowia, wartości zdrowej diety i aktywności fizycznej, ale także naturalnej pielęgnacji.

Naturalna pielęgnacja praktykowana jest od dziesiątek lat. Już nasze babcie czy prababcie czerpały z dobroci oferowanych przez Matkę Ziemię. W końcu niegdyś przemysł kosmetyczny nie był tak rozwinięty jak obecnie. Proste zabiegi wykorzystujące dostępne powszechnie zioła czy produkty z domowej spiżarni dawały bardzo dobre rezultaty. 

Również obecnie naturalne kosmetyki do twarzy cechują się prostym składem bogatym w ekstrakty roślinne, oleje czy witaminy. Przyjrzyjmy się kilku popularnym substancjom i ich wartościowym wpływie na stan naszej skóry.

Naturalna pielęgnacja - na co musisz zwrócić uwagę

Arnika górska - stosowana zewnętrznie wzmacnia ściany naczyń włosowatych, zmniejsza obrzęki i bolesność. Wykazuje również działanie przeciwzapalne. Wykorzystywana jest do pielęgnacji cer z rozszerzonymi naczynkami, łojotokowych i tłustych, a także w produktach do pielęgnacji stóp i włosów przetłuszczających się.
Krwawnik - łagodzi stany zapalne skóry, przyśpiesza eksfoliację, działa ściągająco i antybiotycznie. Polecany do pielęgnacji skóry podrażnionej, łojotokowej.

Lipa - stosowana zewnętrznie ma działanie kojące, przeciwzapalne, przeciwświądowe. Wykorzystywana do pielęgnacji cer wrażliwych, podrażnionych, tłustych oraz do płukania włosów przy problemach z łupieżem.

Melisa lekarska - wykazuje właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne a także przeciwwirusowe. Jest wykorzystywana w preparatach do cery tłustej i do włosów przetłuszczających się. Dodawana ko kąpieli usuwa zmęczenie i ból głowy.

Nagietek lekarski - wykazuje działanie przeciwzapalne, bakteriobójcze i grzybobójcze. Hamuje łuszczenie się skóry, przyspiesza regenerację uszkodzonej skóry, chroni przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, zmniejsza kruchość naczyń krwionośnych. Z właściwości nagietka może czerpać praktycznie każda cera.

Rumianek - działa przeciwzapalnie, bakteriostatycznie, oczyszczająco i regenerująco. Łagodzi podrażnienia i świąd skóry. Stosuje się go do pielęgnacji skóry i włosów w kremach, maseczkach, tonikach. Dobrze współgra z dodatkiem nagietka.

Zielona herbata - stosowana zewnętrznie nawilża, łagodzi podrażnienia, przyspiesza procesy odnowy komórkowej, działa przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. 

Naturalna pielęgnacja - na co musisz zwrócić uwagę

Ważne! Chociaż kosmetyki naturalne są coraz powszechniejsze i często wybierane to musimy mieć na uwadze również drugą stronę medalu. Uważamy je za skuteczniejsze, co nie oznacza, że są zawsze bezpieczne. Substancje naturalne - chociażby zioła czy olejki eteryczne - mogą wywołać uczulenie i nadwrażliwość. Są również takie mające predyspozycje fotouczulajace, powodujące reakcję przypominającą oparzenie słoneczne. Latem trzeba zwrócić szczególną uwagę na dziurawiec, rumianek, nagietek, skrzyp polny czy arnikę, aby nie wyrządzić sobie większej szkody niż pożytku.

Powyższe informacje to tylko przysłowiowa kropla w morzu. Temat naturalnej pielęgnacji jest przebogaty i nie do wyczerpania. Mam jednak nadzieję, że w tych kilku podstawowych informacjach znaleźliście dla siebie przydatne wskazówki i ciekawostki. Kontrolujmy stan cery po każdym stosowanym produktu, czy to naturalnym czy drogeryjnym. Nie narzucajmy też innym swoich poglądów i nie negujmy za wybory, gdyż każdy z nas zna najlepiej swoją skórę i za nią odpowiada. Wszystko z głową :)

Jakie jest Wasze podejście do naturalnej pielęgnacji? Jesteście jej 'maniakami' czy jednak - tak jak ja - stawiacie na różnorodność i nie przeszkadza Wam sięgnąć czasami po typowo drogeryjne składy? :)

Przeczytałaś/eś wpis? Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków - i tak je usunę!

Iwona

72 komentarze:

  1. Bardzo pozyteczny wpis, sama zauwazylam ze moja skora nie do konca dogaduje sie z naturalnymi kosmetykami, musze przejrzec dokladnie ich sklady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Very benefit article 😊 thanks for your sharing 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię stosować kosmetyki z naturalnymi ekstraktami roślinnymi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ważny wpis, przydatny dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. swietna kolekcja, przymierzam sie do zakupu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolekcja? Przeczytałaś wpis czy tylko popatrzyłaś na zdjęcie, które - notabene - jest w banku zdjęć?

      Usuń
  6. Dla mnie naturalna pielęgnacja jest super. Moje ciało ją lubi. Dzięki za wpis

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię roślinne kosmetyki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie chyba można nazwać maniakiem xD. Uwielbiam naturalne produkty i robić własne kosmetyki. Nie pogardzę też drogeryjnymi produktami, bo lubię jakieś ciekawe testować. Staram się jednak szukać dobrych składów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację... to że coś jest naturalne nie oznacza, że nie szkodliwe i trzeba uważać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam sie bez bicia, że nie jestem restrykcyjna jeśli chodzi o używanie kosmetyków o naturalnych składach, ale często zerkam w ich kierunku. Szczególnie oleje bardzo mi służą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim odczuciu nie jest to nic złego i nikt nie ma prawa 'najeżdżać' na takie osoby. Sama też nie jestem idealna pod tym względem :)

      Usuń
  11. Całkiem przyjemne kompendium wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiedziałam, że zielona herbata oprócz łagodzenia podrażnień ma wpływ na nawilżenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele składników ma wszechstronne zastosowanie :)

      Usuń
  13. Bardzo lubię naturalne kosmetyki, szczególnie te, które robię sama :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z zielarstwem jest tak, że zdecydowanie przydałoby się wgłębić w temat. Arnika górska jest świetna na siniaki - jeżeli macie wrażliwą skórę, skłonną do obijania się, warto sięgnąć po żel z arniką. Krwawnik jako napar też dobrze poradzi sobie z regulacją gruczołów łojotokowych, ale niech Was ręka boska broni pić w ciąży - ma też działanie przyśpieszające miesiączkę (jeżeli macie problem z nieregularnością, warto spróbować), tym samym prowadzi do poronień. Lipa, świetny specyfik do tzw: parówkek przy oczyszczaniu cery, tak jak i rumianek (oprócz tego oba są dobre na gorączkę ;). Acha i ciekawi mnie końcówka: dziurawiec jest fotouczulajacy, ale reszta? Arnika, rumianek? Czemu unikać ich latem? Ze względu na silne olejki eteryczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że to bardzo ogromny temat. Tutaj podałam tylko kilka, ale chętnie będę kontynuować jeśli byłby taki oddźwięk :)
      Rumianek czy arnika, a nawet nagietek, jak się je systematycznie stosuje czy pije to uwrażliwiają, a wtedy łatwiej o podrażnienia. A słońce temu sprzyja. Lepiej nie ryzykować :)

      Usuń
    2. Jeszcze dodam, że jest to spowodowane przez seskwiterpeny laktonowe. Pośpieszyłam się i nie dodałam najważniejszego :)

      Usuń
  15. Fajny pomysł na wpis :). Ja jestem gdzieś po środku. Lubię kosmetyki naturalne, lubię masła, oleje i ekstrakty w pielęgnacji, ale nie jestem maniakiem i sięgam też po drogeryjne produkty. Często zwracam uwagę na składy i są formuły, których unikam, bo po prostu nie lubię np. peelingów bazujących na parafinie itd., :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię sięgać po naturalne kosmetyki. Ciekawy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wonderful! Thanks for sharing, Iwona.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam naturalne kosmetyki ☺

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie ostatnio coraz więcej naturalnych kosmetyków, jednak nie zamykam się stricte na tę pielęgnację, preferuję różnorodność ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kosmetyki The Ordinary bardzo mnie kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, ale to nie jest wpis typowo o tej marce ;)

      Usuń
  21. Ja lubię czasem sięgnąć po naturalne kosmetyki, ale nie jestem nastawiona na konkretną markę czy składnik. Lubię siegać po nowości, jednak z umiarem. Kiedyś bardzo popularne były rosyjskie kosmetyki, nakupowałam kilka masek i niestety większość mnie uczuliła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego trzeba uważać i zawsze obserwować swoją skórę. To ważniejsze niż wszystkie trendy :)

      Usuń
  22. Naturalna pielęgnacja zdecydowanie należy do mojej ulubionej! Serum The Ordinary kusi mnie zdecydowanie coraz bardziej

    OdpowiedzUsuń
  23. wolę produkty naturalne
    czasem jednak sięgam po zwykłe z drogerii

    OdpowiedzUsuń
  24. I would prefer products with natural ingredients.

    OdpowiedzUsuń
  25. O tak, ja się ostatnio przekonałam aż za dobrze, co stres potrafi zrobić nie tylko z cerą, ale z całym organizmem.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy wpis, czasami sięgam po naturalną pielęgnację, chociaż nie ziołową, ale np. naturalne maseczki, które można zrobić w domu z produktów spożywczych, tj. oliwa, sok z cytryny, żółtko, takie proste a przynosi fajne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wręcz 'babcine' sposoby są świetną opcją :)

      Usuń
  27. powinnam sobie zorbić ściągę z tego wpisu, zdecydowanie ! :)
    ja na razie ogarniaqm naturalną pielęgnację, ale też nie mam takiego parcia, że muszę na już :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Maniakiem nie jestem ale zawsze sprawdzam skład przed zakupem kosmetyku :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Powoli poznaję rynek naturalnych kosmetyków i póki co nie narzekam :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy i poprzedni post, ale to rzeczywiście temat rzeka. Ja w pielęgnacji stawiam już niemal wyłączniej na naturalne kosmetyki, natomiast jeśli chodzi o kolorówkę to pół na pół ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, żeby produkty nie robiły nam krzywdy a działały :)

      Usuń
  31. Rumianek a właściwie jego napar jako płukankę stosuję na włosy :) Lubię też kosmetyki z nagietkiem lekarskim :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajny wpis 😉 Dla mnie skład nie jest wyrocznią.

    OdpowiedzUsuń
  33. Na pewno nie mogę określić się, że jestem maniaczką naturalnych kosmetyków, ale je bardzo lubię i od czasu do czasu właśnie takie kosmetyki wybieram. Tak naprawdę używam ich na zmianę z tymi z drogerii i perfumerii. Lubię i doceniam jedne i drugie;). Aktualnie mam ochotę na markę Mario Badescu i Kora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy podobnie. W każdej kategorii można znaleźć coś dobrego i z drogerii, i z naturalnych kosmetyków :)

      Usuń
  34. Ja podobnie tak jak ty sięgam po jedno i drugie i obserwuję jak reaguje moja skóra. Maść z arniką z apteki jest świetna na siniaki to mogę potwierdzić.

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.