środa, 25 kwietnia 2018

Olejek eteryczny z drzewa herbacianego

 Hej :)

Zapewne wiele z nas kojarzy olejki z kompleksową pielęgnacją. Zazwyczaj możemy aplikować je zarówno na twarz, włosy, jak i całe ciało. Jedne są rzadkie i tłuste, inne zaś mają postać stałą. Jest jeszcze inny specyficzny rodzaj, który może oddziaływać nie tylko na wygląd naszej skóry, ale także na samopoczucie, a co najważniejsze - stan naszego zdrowia. Mowa tutaj o olejkach eterycznych. Obecnie często korzystam z olejku z drzewa herbacianego ze sklepu kremowo, którego właściwości chciałabym Wam przybliżyć.



Olejek zamknięty jest w małej, ciemnej buteleczce ze szkła.
Ma rzadką konsystencję, ale wygodny dozownik sprawia, że nie wylejemy go w zbyt dużej ilości. 
Zapach jest bardzo charakterystyczny - ostry, z nutą goryczy. Przypomina nieco błoto bądź mokrą ziemię. Wielu osobom pewnie będzie najzwyczajniej w świecie śmierdział, ale mi o dziwo bardzo odpowiada.
Olejek z drzewa herbacianego znajduje zastosowanie w przypadku masażu, kąpieli, aromaterapii czy produkcji perfum. Można wzbogacać nim kosmetyki. Jako jeden z nielicznych olejków eterycznych nadaje się do bezpośredniego nałożenia na skórę.
Olejek ten wykazuje działanie dezynfekujące, odkażające, przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Przyśpiesza gojenie i regenerację skóry. Zmniejsza odczucie bóle i swędzenia. Normalizuje pracę gruczołów łojowych, pomaga zwalczać trądzik. Podnosi skuteczność walki z cellulitem. Wzmacnia układ nerwowy i działa uspokajająco.


Czy daje u mnie zadowalające efekty?
W moim przypadku stosuję go przede wszystkim na pojawiające się czasami niedoskonałości skóry. Muszę przyznać, że mało jest kosmetyków, które w tak krótkim czasie radzą sobie z ich wygojeniem. Po wieczornej aplikacji praktycznie już na drugi dzień zmiana trądzikowa jest uspokojona i mniej zaczerwieniona. Wystarczą 2, maksymalnie 3 dni, aby po nieprzyjaciołach nie było śladu.
Zdarzyło mi się także wlać kilka kropli olejku wieczorem do kominka. Zapach rzeczywiście uspokaja i relaksuje, choć domyślam się, że niektórych może znużyć. 
Cena olejku wynosi ok. 6 zł za pojemność 7 ml.

Olejek wykazuje wszechstronne zastosowanie i uważam, że warto mieć go w domu. Jego specyficzny zapach nie powinien zrażać, zwłaszcza biorąc pod uwagę efekty, jakie możemy zauważyć.
Sięgacie po olejki eteryczne? Które są Waszymi ulubionymi? :)

Przeczytałaś/eś wpis? szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków!

Iwona

87 komentarzy:

  1. Mam podobny olejek, ale nie z kremowo.pl ;)
    Do kominka jeszcze nie próbowałam jak będzie pachniał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę kupić na małe niespodzianki na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nam nie trochę działa drażniąco :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne wszystko zależy od skóry, ilości i częstotliwości stosowania. U mnie na szczęście nic złego się nie dzieje.

      Usuń
  4. Ja nie mam problemu z cerą, ale zapach ma cudowny :)
    zapraszam do mnie na Konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zapach też odpowiada, ale zaś moja siostra nie może go znieść :)

      Usuń
  5. Nigdy nie stosowałyśmy olejków eterycznych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie sięgałam po eteryczne olejki.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja olejki eteryczne póki co używam tylko do kominka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ten olejek, miałam innej marki, był super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam zamawiać olejek herbaciany, ale w końcu zrezygnowałam i żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze wiedzieć, dzięki! :* Idę właśnie do sklepu zielarskiego, przy okazji sobie kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z działania :)

      Usuń
  11. Znam olejek z drzewa herbacianego i mam go w domu. :) Dobrze się sprawdza, gdy mam katar. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat nie miałam okazji testować pod tym kątem, ale wierzę na słowo :)

      Usuń
  12. Kiedyś był dla mnie pozycją obowiązkową w mojej kosmetyczce, teraz na szczęście nie mam problemów z trądzikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bogu dzięki, że nie wiem co to trądzik - ale polecę koleżance, która z nim walczy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Polecę mojej przyjaciółce ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście olejek z drzewa herbacianego świetnie działa na zmiany skórne, więc warto go mieć;).

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam ten olejek z innej marki i aplikuję czasem na jakieś niedoskonałości ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię ten zapach, muszę kupić!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. O widzisz, a o tym nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam napisać o czymś nowym :)

      Usuń
  19. U mnie stoi obowiązkowo w apteczce. świetnie działa na krostki na skórze, ale przyznam że jego zapachu nie lubię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest specyficzny, i to bardzo. Ja go jednak od początku polubiłam :)

      Usuń
  20. Adorei o post !
    Beijokas da Camila e Carol

    Estamos de volta, já tem post novo no blog

    Vamos Papear 

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja jakoś rzadko sięgam po olejki eteryczne, choć w sumie nie wiem dlaczego i jeśli już, to tylko do kominka :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że kominek to ich najczęstsze zastosowanie :)

      Usuń
  22. Często sięgam po tego typu olejki ale zazwyczaj to daje jej właśnie do kominka lub do kąpieli rzadko kiedy na samą skórę, Chyba że jest to zwykły olej 100%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od rodzaju olejku. Nie każdy nadaje się do bezpośredniego stosowania na skórę. Zazwyczaj dodaje się je do innych kosmetyków :)

      Usuń
  23. Ten olejek jest swietny do inhalacji zatkanego nosa u dzieci i onyholize. U mnie sie nie sprawdza do cery, pomimo ze uzywam olejkow do mycia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy onycholizie nie stosowałam, ale biorąc pod uwagę jego właściwości to na pewno daje radę :)

      Usuń
  24. Ja i trądzik to dwa różne światy, ale bratowa pewnie się ucieszy z Twojego wpisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara z Ciebie :) U mnie na szczęście problem jest już niewielki, ale czasami coś tam wyskoczy.

      Usuń
  25. Ostatnio dzieki jednemu z blogów odkryłam właśnie ten sklep- wypróbowałam dwa rodzaje peelingów, które zreszta bardzo polecam (malinowy i wulkaniczny) . Ten olejek tez świetnie się zapowiada :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu pojawią się recenzje kolejnych produktów z tego sklepu :)

      Usuń
  26. Też stosuję wieczorem olejek z drzew herbacianego właśnie na powstające na mojej twarzy niedoskonałości i te rano są zdecydowanie mniejsze, już się tak nie budują. Bardzo lubię to rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Tego akurat jeszcze nie miałam ale na pewno się skuszę bo jak najbardziej takie olejki kupuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. po eteryczne olejki jakoś niespecjalnie sięgam

    OdpowiedzUsuń
  29. ja przeważnie olejki stosuję do nawilżacza powietrza -przeważnie zimą, a latem lubię kilka kropli wlewać do szamponów lub do żeli pod prysznic ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba częściej zimą sięgamy po olejki, zwłaszcza te otulające zapachy :)

      Usuń
  30. Ciekawy post o tym oleju :) Fajnie, że ma dużo zastosowań m.in. do kąpieli :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejki eteryczne mają to do siebie, że można je stosować na wiele sposobów :)

      Usuń
  31. Ciekawy olejek ^^ Takiego jeszcze nie miałam :D
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Jestem jedną z osób na które olejek z drzewa herbacianego nie działa wcale.

    OdpowiedzUsuń
  33. rzypomnialas mi ze musze swoj wyjac:P

    OdpowiedzUsuń
  34. uwielbiam olejki eteryczne, zazwyczaj dodaję je do peelingów

    OdpowiedzUsuń
  35. Olejek z drzewa herbacianego to od lat mój przyjaciel - niszczyciel pryszczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Olejek herbaciany staram się mieć zawsze w szafce. Świetnie pomaga przy ewentualnych wypryskach :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.