środa, 24 października 2018

Zrób to sam - domowe maseczki na twarz

domowe maseczki na twarz
Cześć :)

Moda na kosmetyki naturalne tak bardzo zakorzeniła się z naszej świadomości, że - moim zdaniem - przestała być już modą, a stała się częścią codzienności. Coraz częściej korzystamy z produktów bazujących na wartościowych olejach, ziołach czy owocowych bądź roślinnych ekstraktach. Niestety wiele z tych kosmetyków ma wspólny mianownik - dość wysoką cenę. Dlatego też dzisiaj chciałabym przedstawić swoje sposoby na proste i bardzo tanie maseczki, które możemy wyczarować sami, a ich składniki na pewno każdy znajdzie w swojej kuchni.

maseczka-peeling z płatków owsianych
składniki: 5-6 łyżek płatków owsianych, ciepła woda
wykonanie: płatki owsiane zalej ciepłą wodą nieco ponad ich powierzchnię, odczekaj kilka minut. 1/3 ilości papki wykonaj peeling masując swoją twarz.Następnie resztkę nałóż na twarz i pozostaw na ok. 10 minut. Zmyj ciepłą wodą
zalecenie: cera tłusta, trądzikowa, zanieczyszczona - bez zmian ropnych!


maseczka z drożdży
składniki:1/4 kostki drożdży, 1 łyżka ciepłego mleka
wykonanie: wymieszaj składniki i powstałą papkę nałóż grubą warstwą na twarz. odczekaj ok. 20 minut, aż maska zacznie twardnieć i pękać. Zmyj ciepłą wodą
zalecenie: cera trądzikowa

domowe maseczki na twarz

maseczka z żółtka
składniki: żółtko jaja
wykonanie: rozkłóconym żółtkiem posmaruj twarz, zmyj ciepła wodą po 20. minutach
zalecenie: cera sucha, zmęczona, potrzebująca regeneracji i odżywienia

maseczka czekoladowa
składniki: 1/3 szklanki ciemnego kakao, 1/4 szklanka miodu, 3 łyżki śmietany, 2 łyżki płatków owsianych
wykonanie: wszystkie składniki połącz ze sobą do uzyskania kremowej papki. Nałóż na twarz, szyję i dekolt. Odczekaj 15 minut i zmyj letnią wodą
zalecenie: cera sucha, podrażniona

domowe maseczki na twarz

maseczka na przebarwienia
składniki: niewielkie jabłko, kilka kropki soku z cytryny
wykonanie: jabłko obieramy i ścieramy na tarce. Łączymy z sokiem z cytryny i nanosimy na twarz. Zmywamy po 10-15 minutach.
zalecenie: cera z przebarwieniami

maseczka marchewkowa
składniki: średnia marchewka, łyżka miodu, łyżka oliwy z oliwek, łyżka soku z połowy cytryny
wykonanie: marchew obierz i zetrzyj na tarce. Dodaj pozostałe składniki i dobrze wymieszaj. Papkę nałóż na twarz i pozostaw na 15 minut. Zmyj letnią wodą.
zalecenie: cera dojrzała, sucha, potrzebująca regeneracji

domowe maseczki na twarz

maseczka z awokado
składniki: pół awokado, białko jaja, kilka kropki soku z cytryny
wykonanie: awokado rozgnieć na kremową papkę. Dodaj pozostałe składniki i dokładnie wymieszaj. Papkę pozostaw na twarzy na ok. 15-20 minut, po czym nadmiar usuń chusteczką a pozostałości zmyj wodą
zalecenie: cera sucha, dojrzała

domowe maseczki na twarz

Tak przedstawiają się moje propozycje. Jak widzicie, są niezwykle proste i nie wymagają skomplikowanych składników. Jestem pewna, że wiele z tych przepisów znaliście znacznie wcześniej. Może jednak znajdą się osoby, dla których wpis będzie przydatny lub przypomni o takiej możliwości pielęgnacji.
Ważne! Nie wykonujcie maseczek, jeśli macie uczulenie na którykolwiek z wykorzystanych składników!
Dajcie znać czy korzystacie z domowych metod. Macie swoje sprawdzone receptury? :)

Przeczytałaś/eś wpis? Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków - i tak je usunę!

Iwona

88 komentarzy:

  1. Boże gdyby mi się tylko chciało robić maseczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymieszanie dwóch czy trzech składników nie jest wielkim problemem :)

      Usuń
  2. Od czasu do czasu mam taką fazę, że lubię sama robić maseczki z produktów, które mam w domu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skóra na pewno jest zadowolona po takim zabiegu :)

      Usuń
  3. Nie potrzeba wiele aby zrobić takie domowe spa i domowe kosmetyki - naturalne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W tej chwili mam mało czasu, więc wybieram te gotowe w tubkach. Myślę jednak, że wypróbuję kiedyś przepis na jakąś w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem strasznym leniem w tej kwestii:(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja chyba jednak wolę gotowce...ale tą z żółtka jajka muszę spróbować!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. maseczka z żółtka wydaje się być dla mnie odpowiednia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze idę na łatwiznę i kupuję maseczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto poświęcić chwilę, aby zrobić je samemu :)

      Usuń
  9. Koniecznie muszę kiedyś wypróbować Twoje przepisy;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem zbyt leniwa do robienia takich maseczek, za to lubię mieć lodówkę wypełnioną maseczkami z dobrym składem. Być może skusiłabym się na maseczkę z płatków owsianych, ponieważ regularnie mam je w domu :D Ciekawe jak sprawdziłaby się z jakimś olejkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można je podrasować olejkiem odpowiednim do potrzeb swojej skóry :)

      Usuń
  11. Próbowałam maseczkę z drożdży i fajnie wspominam jej stosowanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z domowych to najbardziej lubię miodową albo węglową ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo przydatny post, może w końcu zmobilizuje się i wykonam coś w domowym zaciszu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie domowe maseczki, ale muszę uważać, bo mam cerę wrażliwą i często zdarza mi się ją czymś podrażnić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto sięgnąć po wersje łagodzące :)

      Usuń
  15. Ja lubię domowe maseczki z glinką ;) Raz w tygodniu staram się taką zaaplikować, dodaje do niej ulubione oleje, kwas hialuronowy lub żel aloesowy ;) Uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glinki są świetne i bardzo często z nich korzystam. Jednak nie każdy ma je w domu :)

      Usuń
  16. Fajne propozycje maseczek, może kiedyś uda mi się wypróbować :D
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarze nie są od reklam - wystarczy przeczytać wpis, aby o tym wiedzieć.

      Usuń
  17. Już nie raz robiłam sama maseczkę i lubię to :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj dawno nie robiłam sama maseczek, a na taką czekoladową mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Zakup też trzeba zrobić, a tu składniki ma się zazwyczaj w domu :D

      Usuń
  20. Czasem zdarza mi się robić takie domowe maseczki, a najbardziej lubię tą z awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja stawiam na te kupione-raz że straszny ze mnie len a dwa to tw naturalne kosmetyki strasznie mnie uczulają 😯
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba z nimi uważać i dokładnie kontrolować stan skóry :)

      Usuń
  22. maseczek nigdy nie robiłam, prędzej już to peeling do ciała :) może kiedyś i maseczkę sobie przygotuję, na razie wykorzystuje gotowce jakie posiadam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety nie robię. Czasu i chęci brak. Nawet na te gotowe czasem a co dopiero zrobić samemu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Już dawno nie robiłam takich domowych maseczek. Prędzej robię na włosy niż na twarz. Na twarz używam gotowców ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedyś robiła maseczkę z białka i średnio u mnie wypadła - może coś źle zrobiłam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z białka jest dobra na zaskórniki. Może wypróbuj tę z żółtka :)

      Usuń
  26. Ja niestety dotychczas nigdy nie robiłam maseczek samodzielnie. Po przeczytaniu Twojego wpisu myślę, że się skuszę. Robi się je łatwo i dość szybko. Najbardziej przekonała mnie ta z kakao. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymieszanie składników nie jest czasochłonne. A jak już się nam nie chce odmierzać to zawsze można zrobić 'na oko' :)

      Usuń
  27. Rzadko używam maseczek do twarzy. A takiej DIY nigdy nie próbowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Sam czasem sobie przygotowuje np z marchwi lub ziemniaka :D

    OdpowiedzUsuń
  29. zawsze sobie obiecuję, że zrobie takie maseczkowe dyi... a kończy się tak, że korzystam z drogeryjnych gotowców :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto jednak w końcu się przemóc. Może się to okazać strzałem w dziesiątkę :)

      Usuń
  30. Jestem takim leniem, że zdecydowanie za rzadko decyduję się na DIY, zwłaszcza, że moje zapasy gotowych maseczek są ogromne :O :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to, dlatego stosuję je zamiennie - raz gotowe, raz diy :)

      Usuń
  31. Super są takie przepisy, maseczki kocham :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Czasem zdarza mi się robić domowe maseczki, najczęściej z żółtkiem z wykorzystaniem najpierw białka do oczyszczania porów ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Kilka lat temu robiłam takie maseczki, muszę na nowo do tego powrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja dopiero zaczynam łapać bakcyla na naturalną pielęgnację i może będzie z tego kiedyś miłość. Z domowych kosmetyków robię tylko peelingi z kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetne przepisy kilka już zapisałam i wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  36. Super przepisy! Jutro mam dzień wolny to zajrzę do lodówki :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Maska czekoladowa, to sama przyjemność. ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Peeling z płatków owsianych to by było coś :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Przyznam szczerze że największe zainteresowanie wzbudza we mnie ta czekoladowa ale niestety nie jestem posiadaczką cery suchej ani podrażnionej 😔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to żaden problem. Akurat nawilżenie czy odżywienie przyda się każdemu ;)

      Usuń
  40. O tak, tak, tak! *.* Post stworzony idealnie dla mnie :P Uwielbiam robić maseczki w domu i je testować <3 Bardziej mi się opłaca niż kupować choć czasami kupuję. ;) Niekiedy gdy robię jakąś maseczkę sobie to i inni korzystają z przymusu bądź nie :D Ostatnio u mnie na czasie jest domowa receptura na peeling ust :* Czyli cytryna, cukier i oliwa z oliwek plus kilka minut masażu warg =) Wypróbuję każdą z tych maseczek. Serio! Tak, wszystkie składniki mam w kuchni. PS: mam małe pytanie. Wymienimy się obserwacją? Stosunkowo jestem nowa na blogu i poszukuję zacnych osób, które pomogą mi rozkręcić bloga oraz dodadzą otuchy i motywacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowy peeling do ust też lubię i robię. Jest znacznie ekonomiczniejszy od tych kupnych :)
      Nie działam na zasadzie obserwacja za obserwację. Każdy ma wolność wyboru ;)

      Usuń
  41. Nie lubię się grzebać w tym wszystkim, ale fakt że maseczki są bardzo ciekawe i jak się ma zapasy to wszystko można zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z reguły każdy ma te składniki w domu, więc nie trzeba nawet wychodzić po zakupy :)

      Usuń
  42. Robiłam maseczkę z dodatkiem płatków owsianych, znam też drożdżową i czekoladową. Bardzo lubię takie domowe specyfiki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są proste w przygotowaniu a działają świetnie :)

      Usuń
  43. Swietne sa takie maseczki, sama czesto siegam zwlaszcza z avocado i platkow owsianych :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.