piątek, 30 kwietnia 2021

Szczotkowanie ciała na sucho ze szczotką Topestetic - na czym to polega?

 Hej :)

Większość z nas marzy o gładkiej, jędrnej skórze. Często jednak zapominamy o tym, że niektóre 'defekty' - jak chociażby cellulit - to problem bardzo powszechny, wręcz normalny. Próbujemy z nim walczyć za pomocą różnych detoksów, drogich kosmetyków czy zabiegów. A przecież są bardzo tanie, domowe i - co najważniejsze - skuteczne sposoby, które pomogą nam zachować dobry wygląd skóry. Jednym z nich jest szczotkowanie ciała na sucho. Niezbędna do tego celu jest oczywiście szczotka. Moja pochodzi ze sklepu Topestetic.


Szczotka ma owalny, jakby jajowaty kształt. Idealnie leży w dłoni. Podstawa szczotki - nazwijmy to rączka - wykonana jest w drewna. Do uchwytu przyczepiono materiałowy pasek, który jeszcze bardziej ułatwia nam trzymanie.
Włosie szczotki jest dość długie i sztywne. Podczas przecierania ręką góry czujemy wprawdzie, że włosie się poddaje, ale nie robi się plastyczne. Włoski cały czas są trzymają się prosto.
Sposób użycia jest banalnie prosty. Tak naprawdę musimy dobrać go tylko i wyłącznie pod siebie. W końcu to dla nas jest gadżet, a nie my dla gadżetu. 
Ja zazwyczaj masuję ciało po kąpieli, kiedy skóra jest lekko nagrzana. Włączam sobie TV lub muzykę i masuję ciało dobre kilka, nawet kilkanaście minut. Tak naprawdę po kilku razach staje się to mechanicznym nawykiem i przestaje zważać na konkretny czas. 
Należy wykonywać okrężne ruchy od dołu do góry,. Można także działać za pomocą tak zwanych zygzaków. Dobrze jednak, aby kierować się w kierunku serca. Dzięki temu pobudzamy naczynia limfatyczne do lepszej pracy. Grunt to dobrać odpowiedni nacisk, Siła nie może być zbyt mocna, aby nie wiązało się to z bólem i uszkodzeniem skóry.
Ważne! Chociaż nie mamy tutaj żadnej głębokiej ingerencji to musimy mieć na uwadze, że i do szczotkowania na sucho są pewne przeciwwskazania. Przede wszystkim wszelkiego rodzaju stany zapalne, alergiczne, uszkodzenia naskórka, żylaki i skłonności do nich. Jeśli mamy na ciele pieprzyki, powinniśmy je omijać. 


No to teraz kwestia niemniej ważna, czyli działanie.
Podczas masażu i po jego zakończeniu skóra jest zaczerwieniona. To normalne i zależy od siły nacisku i czasu trwania masażu. Dobrze jest później nałożyć jakiś balsam lub oliwkę, które automatycznie lepiej się wchłaniają. 
Po każdym jednorazowym masażu można wyczuć wygładzenie skóry. Przy systematycznych działaniach skóra staje się zdecydowanie bardziej jędrna i napięta. Dzięki temu, że pobudzamy ukrwienie, automatycznie skóra zyskuje na odżywieniu. 
Szczotkowanie ciała na sucho jest bardzo dobrą opcją na cellulit. Od razu zaznaczam - jeśli będziemy wcinać tonę fast foodów, leżeć cały dzień na kanapie i co jakiś czas się masować, nici z efektów. Takich cudów świat nie widział. Ale dieta i ruch w połączeniu z masażem da lepsze efekty niż kosmetyk. W końcu silniej zadziała mocniejszy ruch twardszym włosiem, który zacznie nam pobudzać komórki tłuszczowe, niż delikatne mazianie balsamem.
Ile trzeba czekać na efekty? To już kwestia bardzo indywidualna, w dużej mierze uzależniona od naszej systematyczności. na pewno już po kilku dniach można odczuć, że ze skórą zaczynają dziać się dobre rzeczy. Ale im dłużej, tym lepiej.
Szczotka ze sklepu Topestetic kosztuje ok. 30 zł. Do każdego zamówienia, jak zawsze, otrzymacie świetne gratisy w postaci próbek i nie tylko.


Szczotkowanie ciała na sucho jest świetną, tanią i niewymagającą opcją na dobrą kondycję skóry.Pamiętajmy jednak o systematyczności i - co ważniejsze - przeciwwskazaniach. Nasze działania mają się kierować w dobrą stronę. Nie chcemy sobie zaszkodzić.
Słyszeliście o tej metodzie? Dajcie znać, czy próbowaliście już szczotkowania ciała na sucho :)

Przeczytałaś/eś wpis? Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linów - i tak je usunę!

Iwona

72 komentarze:

  1. Trochę boję się, że zabraknie mi systematyczności... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba po prostu o tym pamiętać, bo można robić podczas codziennych, relaksacyjnych czynności :)

      Usuń
  2. Już od jakiegoś czasu, chcę wypróbować tę metodę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to coś nowego, kojarzy mi się z masażem ciała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo osób chwiali ten sklep, może w końcu się skuszę na zakupy tam :D Ja mam inną szczotkę do ciała, uwielbiam jej używać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama szczotka ma mniejsze znaczenie. Ważne, że działa :)

      Usuń
  5. Kiedyś słyszałam o tym ale nigdy nie próbowałam, muszę spróbować : )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym taką szczotkę, jestem ciekawa jakby się u mnie sprawdziła 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tym zabiegu, chociaż nigdy go nie praktykowałam. Musze sobie taką kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie próbowałam takiej metody. Jestem bardzo ciekawa tego zabiegu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wypróbować, o ile nie ma się przeciwwskazań :)

      Usuń
  9. Na temat szczotkowania na sucho czytałam już wiele razy. Mam nawet dwie szczotki w domu. Co z tego, skoro brakuje mi systematyczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Systematyczność jest jednak najważniejsza. łatwiej o to, kiedy widzi się już efekty :)

      Usuń
  10. Masz ochotę wypróbować tę metodę?

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam taka szczotke i nawet kilka razy sie nia szczotkowalam, ale mimo, ze lezy w szufladzie przy lozku, to i tak nigdy o niej nie pamietam, a jak sobie przypomne, to mi sie nie chce ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Początkowo miałam podobnie. Jednak we wszystkim można sobie wyrobić nawyk :)

      Usuń
  12. I got one similar and it´s useful.

    OdpowiedzUsuń
  13. Coraz więcej osób mówi o szczotkowaniu i pewnie niedługo się na nie skusze :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. I NEED that brush! Mine is so worn out...

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam o tym szczotkowaniu, ale nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam o szczotkowaniu ciała ale sama się jeszcze na to nie odważyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie szczotuję ciała, ale chyba zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. powinnam szczotkowac ale zapominam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku też tak miałam. Trzeba w sobie wyrobić nawyk :)

      Usuń
  19. That brush is really necessary. I got one and it is so useful.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy zabieg, ale pierwszy raz o nim słyszę. Nie szczotkowałam nic poza włosami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta metoda jest coraz popularniejsza. Daje bardzo fajne efekty :)

      Usuń
  21. Również słyszałam o tej metodzie, ale raczej nie skuszę się na jej testowanie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Szczotkowane daje mega efekty

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze nie szczotkowałam ciała na sucho, ale wypróbuję:).

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie szczotkowałam ciała, ale słyszałam o tym:) Brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam podobną z rosska. Szczotkuję rano, a potem balsam - jakoś tak dodaje mi to energii, albo sobie wmawiam;))) W każdym razie, tak jak piszesz, to wchodzi w nawyk, jak mycie zębów czy wieczorny demakijaż. I to naprawdę fajna sprawa!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początki bywają trudne, ale jak już to wejdzie w nawyk, to idzie automatycznie :)

      Usuń
  26. Słyszałam o szczotkowaniu ciała, ale jeszcze się na nie nie odważyłam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic strasznego, o ile nie ma się przeciwwskazań :)

      Usuń
  27. Mam w planach zakup takiej szczotki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wiem, że to świetny zabieg, ale nic mi z tego nie wychodzi :) Testuję już trzecią czy czwartą szczotkę i wszystkie wydają mi się za szorstkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo one mają jednak takie być. To ma być masaż a nie dwlikatne mizianie :)

      Usuń
  29. Great review. Looks like a product worth trying.

    OdpowiedzUsuń
  30. Słyszałam o takim zabiegu, ale jeszcze nie próbowałam, boję się, że podrażnię sobie skórę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz wrażliwa czy naczyniową to radziłabym uważać :)

      Usuń
  31. Ja mam swoją szczotkę z Rossmann'a, ale niestety nie jestem systematyczna w szczotkowaniu ciała na sucho. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba próbować, z czasem to wchodzi w nawyk :)

      Usuń
  32. Raz z niej korzystałam ❤

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja właśnie podjęłam wyzwanie w szczotkowaniu. Najgorzej tak kupić i niech sobie leży ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za systematyczność i efekty :)

      Usuń
  34. interesting explanations....

    have a great day

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam szczotkowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Szal na szczotkowanie chyba mnie wreszcie przekona do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeżeli chodzi o szczotkowanie ciała ze swojej strony mogę polecić świetną rękawicę peelingującą i antycellulitową od glov, Skin Smoothing :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.