poniedziałek, 26 maja 2014

Domowa piekarnia - graham na drożdżach :)

Witajcie :)

Dwa razy piekłam już domowy chleb pełnoziarnisty, ale za każdym razem efekt nie był zadowalający. Wprawdzie smak był całkiem dobry, ale ciasto zupełnie nie wyrastało. Pomyślałam jednak, że "do trzech razy sztuka", znalazłam ciekawy przepis i dzisiaj nie zawahałam się go użyć :D Wypiek w końcu sprostał moim oczekiwaniom, dlatego też z chęcią Wam go prezentuję :)

Składniki:
400 g mąki pszennej graham, typ 1850
50 g mąki pszennej, typ 650
2 łyżeczki drożdży instant
300 ml wody
łyżeczka cukru
łyżeczka soli


Przygotowanie:
W misce łączymy ze sobą wszystkie suche składniki.
Stopniowo dolewamy letnią wodę i zagniatamy ciasto ok. 6 minut. 
Wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. godzinę.
Po godzinie krótko wyrabiamy ciasto i przekładamy do foremki. Odstawiamy do wyrośnięcia na kolejne 45 minut.
Pieczemy w rozgrzanym do 220 stopni piekarniku ok. 30 minut.
Studzimy na pergaminie, drewnianej desce lub kuchennej kratce. 

SMACZNEGO! :)


Szacowana wartość energetyczna:
Pieczecie takie domowe pieczywo? Chętnie poznam Wasze sprawdzone przepisy :)

Iwona

7 komentarzy:

  1. Cudownie Tobie wyrósł :) Następnym razem wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie. Poczęstujesz mnie kromeczką?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile zostanie... co jest wątpliwe.

      Usuń
    2. Zostało i stwierdzam - jest pyszny :) także szczerze wszystkim polecam :)

      Usuń
  3. Muszę przyznać, że fajnie Ci wyrósł ten chlebek :)
    Trzymanie kciuków coś dało :D

    OdpowiedzUsuń
  4. noo piękny chlebek, musze spróbować twijego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentując przyczyniasz się do uśmiechu na mojej twarzy :) Pamiętaj - szczęście dane innym wraca do nas podwójnie! :)
Szanuj moją osobę i nie zostawiaj linków! Komentarze to nie miejsce na reklamę! Znajdę Cię i bez tego.
Na blogu obowiązuje Polityka Prywatności. Zapoznasz się z nią w zakładce po prawej stronie.